Wednesday, December 23, 2009

English version below

Mon premier tricot des fêtes! C’est le Spiral Cowl de Keri McKiernan (lien Ravelry), un cadeau de Noël pour une collègue de travail à qui j’avais longtemps promis un p’tit quelque chose tricoté. J’ai tenté d’incorporer le plus de violets et de mauve possible, ses couleurs préférées. Plein de trous et d'erreurs, mais j’adore le rebord picoté! Je pense que je vais m’en tricoter un également, tant j’ai aimé l’expérience!

My first holiday knit! It’s Keri McKiernan Spiral Cowl (Rav link), a Christimas gift for a dear coworker. I’d promised her something hand knit for the last two years now, so it’s long overdue! I tried to incorporate some purples, her favourite colour. It's full of mistakes but I love the picot edging so much I think it makes up for my clumsy fingers! I think I might make one for myself, it was such a fun knit!


© Knitbug. Template by Fearne.