Avocado Cadboro

Wednesday, October 21, 2015


Dès que la température a glissé sous 0c la semaine dernière (seulement pendant les petites heures du matin, mais quand même! Certaines régions de l’Ontario ont reçu 15 cm de neige! En octobre!) je me suis rendu compte que je n’ai pas beaucoup de chapeaux d’hiver. Trois de mes Triangle Tam étaient des cadeaux pour de chères amies et le monsieur a piqué mon Spinster Slouch et l’a tout étiré grâce à sa (belle) grosse tête.  Le doux Cadboro en cachemire tricoté l’an dernier était un cadeau pour ma belle-mère. Alors j’en ai fait un autre, avec la superbe laine Worsted III de Buckaloo view, teinte un gris-rose tout délicat avec des noyaux d’avocats.


Temperatures dipped below freezing last week - some areas of Ontario received 15cm of snow on Sunday! - and I realized I surprisingly don’t have many winter hats. Three of my triangle tams were knit as gifts and Matt stole my Spinster Slouch long ago, stretching it out thanks to his (albeit handsome) giant head.  It looks great on him and he even wears it to bed so I’m not too upset, but I am cold! The cashmere Cadboro tam was a gift for my mother in law, and I loved that one so much it’s the design I chose for my new Buckalooview Worsted III yarn. Dyed a lovely taupy-pink with avocado pits, it’s my favourite single-ply yarn to date.



 Malgré la laine plus épaisse, étant composé d’un seul fil elle se compresse bien avec des aiguilles plus petites que recommandée et j’étais ravie de constater que les mêmes aiguilles de 4mm ont donné un chapeau qui me fait très justement.  Il me reste environ un tiers de l’écheveau, que je pourrai utiliser pour ajouter des accents de couleur dans un pull fair isle plus tard. Je rappelle que 100% des profits tirés des ventes du patron Cadboro sont versés vers Médecins sans Frontières. Ce n’est que $32 jusqu’à présent, mais c’est un début!

Despite its thicker gauge than the Yarn Maiden cashmere, its airiness (loftiness?) allows it to compress nicely when used with smaller needles and I was pleased to get the same gauge as before with my US6 needles. I have about a third of the skein left now, I think I’ll save it to add accents of colour to a worsted sweater project later on. Or maybe some holiday ornaments. I love this tam so much, if I didn’t have a pair of matching mitts on the needles I’d cast on for another in an oatmeal shade to match my dressier winter coat. Just a reminder: all profits from the sale of Cadboro patterns go to Médecins sans Frontières (Doctors without Borders). So far it’s only amounted to $32, but it’s a start!



© Knitbug. Template by Fearne.